donderdag 30 augustus 2012

Na weken vakantie gaat het nu weer beginnen


Na een vakantie van 6 weken krijg ik altijd veel nieuwe plannen en ideeën. Lekker fris en fruitig weer aan het begin van een nieuw schooljaar. Spannend maar ook erg leuk.
De school is niet helemaal nieuw voor mij, ik heb er al eerder 2 schooljaren gewerkt. Leuk terugkomen dus. Afgelopen week ben ik al twee keer op school geweest om mijn lokaal in te richten en mij in te lezen. Morgen gaan we nog vergaderen en misschien dat ik dan nog even in mijn klas wat ga doen. Wat ik altijd lastig vind is dat je alles zelf moet doen. Het is een beetje ieder voor zich, en wanneer er dan iets is wordt er gezegd; wist je dat niet? Dat is lastig, vooral omdat ik alles graag goed wil doen. Vandaar dat ik nog niet zeker weet of ik morgen nog in mijn klas aan het werk moet. Volgens mij heb ik alles klaar. Soms moet je ook niet te moeilijk denken. Laat die kinderen maandag maar komen en dan kom ik zelf wel achter dingen die nog niet helemaal goed lopen. Het belangrijkste vind ik dat de kinderen een leuke eerste dag hebben, en dat ze zin hebben aan het komende schooljaar. Dat ze thuiskomen en echt zoiets hebben van; wauw het is echt leuk in groep 6! Wat daarna komt zien we wel. De eerste dag is belangrijk. Voor mij is het ook nieuw, ik heb nog niet eerder voor groep 6 gestaan. Daar komt bij dat er een nieuwe methode voor rekenen is; wereld in getallen. Het lijkt mij een mooie methode, geordend en duidelijk. Toch moet je dit ervaren, kijken hoe het werkt. Welke niveau’s er zijn en hoe de kinderen dit oppakken. Voor hun is het ook nieuw. Daarom wel handig dat ik dan weet hoe het werkt;). Dat gaat wel goedkomen denk ik.
Mijn klaslokaal wil ik graag zo vrolijk mogelijk inrichten, maar dit moet niet al te veel geld kosten. Komende week ga ik denk ik met de kinderen aan het knutselen; pomponnen, schilderijtjes en flessen schilderen en vullen met nepbloemen. Allemaal kleurige vrolijke ideeën. Als jullie nog iets leuks/ goedkoops/ kleurigs weten dan hoor ik dat graagJ.

Nu ga ik nog even genieten van mijn vrije middag en het zonnetje! En nog even nadenken over van alles en nog wat, voornamelijk over school;)!

3 opmerkingen:

  1. leuk verhaal lievelotje! Helaas je vakantie zit er bijna op, maar ook zeker fijn om aan een nieuw schooljaar, met een nieuwe klas, te beginnen. Ik heb weinig creatieve ideeën. Wat ik zelf als kind op de basisschool heb gemaakt is een postzegel op A4-formaat op karton denk ik (dat weet ik niet meer precies). De omlijsting vd postzegels waren allemaal hetzelfde, de vorm van een postzegel met zo'n kartelrandje die we zelf gingen tekenen (maar schilderen is natuurlijk ook erg leuk!). En voor de rest mochten we zelf bepalen wat we gingen maken. Maar nu heb je van die canvasdoeken (o.a. bij de Xenos) en daarop zou je ieder zijn/haar eigen schilderij/postzegel/portret/avatar (zoals in veel soc. media) of wat dan ook kunnen laten maken en die aan de muur hangen. Kiek moar, iig veel succes! Grtz Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Juud!
    Bedankt voor je reactie! Leuk! Leuke ideeën! Een eigen avatar ontwerpen! Super! Ga ik zeker nog doen!:)Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lotje,
    Wanneer je met zoveel enthousiasme aan het nieuwe schooljaar begint, dan moet het wel een heel leuk en gezellig jaar worden!
    Ik denk dat je er, samen met de kids, wel een vrolijk en fleurig klaslokaal van gaat maken. Mocht je een beetje hulp willen, je weet me te vinden. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen